Ikili tarama testi 1/50 cikinca doktorum fetal dna onerdi.Fetal dna nifty test yaptırdım ve trisomi21 yüksek risk çıktı. Şimdi amniyosentez ile kesin tanı konması gerekiyor deniyor.Ancak amniyosentez ile ile ilgili olumsuz pek çok şey okudum.Aranızda fetal dna testi yaptırıp amniyosentez sonucunda yanlış pozitif yada yanlış negatif çiktigi anlaşılan oldu mu ?Eşim de aileler de bu gebeliği istemiyor sonlandırmamı istiyorlar ben ise son bir umut arıyorum lütfen yardımcı olun.
Neden downlu bebeği istemiyorsunuz?
Faber est suae quisque fortunae.
Ayrıca ben fetal dna yaptırdığım için bu konuyu yani fetal dna nın yanlış pozitif gösterme ihtimali üzerinde çoook araştırma yaptım.. Maalesef öyle bir ihtimal yok.. Tabi Rabbimin mucizelerine inanırım fakat bilimsel açıdan yanılma payı maalesef yok. Ben hatta fetal dna yaptırdığım merkezdeki doktor ile de konuştum o da aynı şeyi söyledi hatta "yüksek riskli yazılmasının sebebi literatürde fetal dna sonucuna göre gebelik sonlandırılmadığı için. aslında bu bir tanı testi yani amniyosentez ile aynı sonucu veriyoruz ben size sizin bebeğiniz 0 trizomi 18 diyebilirim" demişti o anda zaten bütün umudum yok oldu.. burada "onun bebeğine de öyle dediler sağlıklı doğdu" diyenler mutlaka olacaktır..ama siz tanı testi yaptırdınız bunu bilerek yolunuza devam etmelisiniz..
Fetal dnanın doğruluk payı . İnşallah kötü bir durum yoktur
Benim doktorda bunu önerdi. Gelecek hafta 10. Haftam kanını yurtdışına yollayacağız. doğruluk payı var dedi. Onda bir sıkıntı görürsek amniyosentez yaparız dedi.
Faber est suae quisque fortunae.
Ben ikili ya da üçlü yaptirmadan direk fetal DNA yaptırdım.Yasim 38 her halükarda yaştan risk cikacagi için kafamın bulanmamasi adına bu testi tercih ettim.Cikana kadar ya bı sorun olursa naparim,sonuç kesin mıdır diye çok araştırdım.Turkce sitelerde bişey bulamadığım için yabancı sitelerde araştırdım.Sadece bı tane yanlış sonuca rastladım.Fetal DNA sonucu Trizomi 21 yüksek çıkan bı gebeliğe amniyosentez yapılmış ve bebek sağlıklı çıkmıştı.Doktorlar fetal DNA yi güvenilirliği yüksek buluyolar ama sonuçta sorun çıkarsa tani testi olarak amniyosentezi istiyorlar.Ne bana ne başkasına düşmez sadece sizin ve eşinizin kararıdır ama naçizane düşüncem amniyonseteze karar verdiyseniz sonucu bekleyip öyle karar verin.İnsan nihai karara sonucu görünce variyo bence.Sonuc ve vereceğiniz karar sizin için hayırlisı olsun
konunuza denk gelip yazma gereği hissettim.. benim doktorum geçen gün instagramda bir gebesinin hikayesini yazmıştı (genelde hikayeleri paylaşıyor) fetal dna test sonucunun yüksek riskli çıkmasına rağmen amniosentez sonucu temiz çıkmış.. fetal dna tarama testi ve sonuç veriyor ama amniosentez tanı testi ve 0 sonuç veriyor diye biliyorum.. postu okumak isterseniz Furkan Kayabaşoğlu hesabında 2.postunda yazmıştı ve sonra storylerde de gelen sorulara istinaden çok çok nadir de olsa böyle olabildiğine dair baya açıklama yapmıştı ama onlar silinmiştir şimdi.. inşallah sonucunuz temiz çıkar sağlıkla kucağınıza almanız dileğiyle..